Colleges & Universities in Dubuque County, IA

There are 9 Colleges & Universities in Dubuque County, Iowa, serving a population of 96,571 people in an area of 609 square miles. There is 1 College & University per 10,730 people, and 1 College & University per 67 square miles.

In Iowa, Dubuque County is ranked 53rd of 99 counties in Colleges & Universities per capita, and 12th of 99 counties in Colleges & Universities per square mile.

List of Dubuque County Colleges & Universities

Find addresses, phone numbers, fax numbers, hours & services for Dubuque County Colleges & Universities.

Community Foundation-Greater 1100 Rockdale Road Dubuque, IA

Graber Sports Center 1450 Alta Vista Street Dubuque, IA

Indian Hills Community College 333 Wartburg Place Dubuque, IA Post-Secondary Education

Loras College 948 Alta Vista Street Dubuque, IA College & University, Government Contractor, Library, Private School, Religious Education